NAV Tannlege Refusjon
Skal NAV betale behandlingen din er du hjertelig velkommen til oss
Dersom du trenger økonomisk støtte for tannbehandling, kan Tannkontoret i Sarpsborg hjelpe deg med veiledning og gode råd. Hos oss blir alle pasienter møtt med respekt og vennlighet, uansett situasjon.
Dersom du fortsatt er usikker etter å ha lest gjennom reglene nedenfor, så ta kontakt for en vennlig prat.
Morten forteller om hva som må til og hvordan man går frem for å få støtte fra NAV til tannlege.
Dersom du søker tannlege refusjon fra NAV, gjelder følgende regler:
- Alle kan søke, men det er lurt om du har snakket med en saksbehandler først.
- Du må betale første timen selv 1650 kr (undersøkelse, bilder og papirarbeid). Beløpet kan bli høyere dersom vi må bruke ekstra utstyr.
- Skal NAV refundere første timen, må de har bekreftet dette direkte til oss via mail, i garanti pr post eller pr telefon før timen.
- Flyktninger har et eget opplegg, helsesøster bestiller time på vegne av pasient.
- Vi sender kostnadsoverslaget for deg, du må selv sørge for å sende inn en søknad om tannlege refusjon til NAV, du får svar i Digipost eller pr brev fra NAV.
- Når du har fått godkjent behandlingen og vi har skannet inn garantien i journalen din, kan behandling starte.
- Ikke-møtt gebyr må dekkes av pasienten selv, og må betales før ny time settes opp.
- Vil NAV at du skal betale en egenandel av behandling, krever NAV at den er betalt før behandlingen kan starte.
Det er viktig å være oppmerksom på at det kun er helt nødvendig behandling som blir refundert av NAV.
Ta kontakt for en hyggelig prat
Det betyr at bleking, rotfylling av tenner langt bak som man kan klare seg uten, og tannkjøttbehandling er eksempler på behandling NAV som regel ikke dekker. NAV ønsker at behandlingen skal gjennomføres innen en viss tid, går det over denne tiden pga. mange flyttinger av timer eller ikke-møtt kan du risikere å miste støtten.
Tannkontoret i Sarpsborg utfører ikke behandlinger som ikke er godkjent av NAV.
Oppstår det behov for akutt behandling underveis, må du kontakte NAV som gir oss tilbakemelding på om de dekker akutt eller ikke. De kan ringe oss på 69115980 eller sende oss mail til post@tannkontoret.no
Når vi har fått svar på din søknad og garantien foreligger sender vi deg en sms om ny time.